Kam so vsi nekadici šli?
avgust 26th, 2007 at 17:53 (Neuvrščeni)
Po uvedbi protikadilskega zakona nisem bila veliko v gostilnah, pa ne iz kakšnih drugih razlogov kot zgolj dejstva, da sem počela druge reči. Je pač poletje in s tem čas piknikov in podobnega, ne pa zaprtih prostorov. Sedaj pa sem trenutno v Ljubljani in opažam precej žalostne podobe. Pred lokali so na pločnikih postavljene mize, okrog katerih se drenjajo kadilci, v športnem baru vidim moškega, ki stoji med vrati, le roka in glava gledata ven in kadi ter izmenično gleda na ekran. Tekma je pač očitno napeta, človek potrebuje sprostitev; no zdaj je pač še njegova sprostitev precej napeta. V petek zvečer obiščem Metelkovo, v Menzi kljub zelo dobri glasbi pleše pet ljudi, ostali so zunaj ali na poti ven, saj so prišli kupiti le pijačo in jo gredo spit ven. Festivali z glasbenimi koncerti v zaprtem prostoru imajo skromno publiko, saj ljudje poslušajo kakšno pesem, potem pa gredo ven, če jih izvajalec ne zanima tako zelo. V Sloveniji pač ni težko kar naprej poslušati istih skupin, zato zanimanje verjetno ni tako zelo neomajno. Ob večerih hodim v nek lokal, kjer se odvija ”after party” festivala, kjer sodelujem kot prostovoljka. Gneča je ogromna, no vsaj videti je tako, saj je vrt okupiran, tudi pločnik pred vrtom, notranjost pa sameva. Je kot kužen prostor, ki se ga vsi izogibajo. A ko se vrt napolni do te mere, da nihče ne more več normalno stati (sedi jih manjšina, saj je miz premalo), se gostilna razširi na pločnik, kelnarji se prebijajo med gnečo na vrtu do pločnika in pobirajo naročila. Zaslužek je zaslužek in niso samo krivi za uvedbo zakona. Zanima me le, kakšno je stanje, ko dežuje?? In še bolj me zanima, kje so vsi tisti nekadilci, za katere so zdaj gostišča raj? Ne želim odpirati tematike, kadilci : nekadilci, ker je to začaran krog in vsak ima o njem zelo pristransko mnenje. Zdi se mi le zelo čudno in neprijetno, ko vidim nekoga, ki se spozabi in pride v lokal s cigaretom naročiti pijačo, in ga gledam kot kriminalca, v smislu: ”Ojoj, glej, kaj si upa? Kaj je nor?” In ugotovim, da sem prej tako govorila za ljudi, ki so na javnih površinah, prireditvah kadili travo. Pa ne vidim razlike med kajenjem trave in pitjem alkohola. Sicer pa se res bojim, da bo kmalu na vrsti tudi alkohol, saj konec koncev je bolj nevaren od cigaret, ljudje so lahko po njem agresivni, lahko sedejo za volan in so potencialni morilci, pa tudi ne dišijo najlepše. Zagotovo bo kmalu to koga tako motilo, da bo pitje prepovedal. Aja, saj nekako ga je že prijatelj Keber, ampak vsakdo ve, da je to le neka smešna stvar, ki je morda veljala en dan, tiste trgovine v skritih kotih pa so naenkrat obogatele, saj so ”pozabile” na preverjanje osebnih izkaznic. In če kakšen nočni klub ne bi točil žganih pijač, bi v trenutku izginil. Zatorej me zanima le, kako bo z gostilnami, ko bodo vremenske razmere slabe? In kje so zdaj tisti nekadilci, ki jih je zakajen prostor tako motil? No, saj, morda pa le tudi sami zdaj raje čas preživljajo zunaj, ko je to še mogoče.
Želim poudariti, da se tudi sama strinjam s tem, da se ne kadi v lokalih, kjer se streže hrana. Da pa se ne kadi v nočnih klubih, pa je pretiravanje. Morda pa je dobra plat tega, da treba bo precej precej izboljšati glasbeno ponudbo, ki bo ljudi obdržala v prostorih, kjer jim ni dovoljeno početi tistega, kar so lahko počeli prej. Pustimo se presenetiti in videli bomo, kaj prinese zima:)

Nuša said,
avgust 26th, 2007 at 21:38
Scene sicer ne poznam dovolj, ampak predvidevam, da so ob lepem vremenu lokali samevali tudi pred zakonom. Se motim? Ok, nočni klubi z glasbo (plesiščem) verjetno niso…
Robi said,
avgust 27th, 2007 at 7:36
Mogoče neumno vprašanje: le kdo je užival v nočnem klubu na plesišču, kjer se je valil tako gost dim, da bi ga lahko rezal kar z nožem, in kjer se je še dihalo težko?
V bistvu vem kaj boš rekla – saj ni bilo nikoli tako hudo… No, meni se je zdelo.
Nuša said,
avgust 27th, 2007 at 7:42
@Robi: Dejstvo ostaja to, da je takih kot si ti (in takih kot sem jaz), bistveno manj. Večini je bilo v mojih “kljubskih” časih itak vseeno, nihče pa verjetno zaradi dima ni ostal zunaj…
Robi said,
avgust 27th, 2007 at 8:12
@Nuša: to je sicer res, obenem je pa tudi res, da je potrebno za zdravje ljudi, če sami tega nočejo, poskrbeti. Če ne za drugega vsaj za natakarje, ki ponavadi nimajo izbire.
kadilec said,
avgust 27th, 2007 at 10:25
jaja je ze tko da pol kesa na svetu pride iz zepa zasvojencev.
Jasna said,
avgust 27th, 2007 at 12:48
Jeej prvi komentarji, ki jih literatura ne uspe vzbudit:) Je blo treba mal provokacije:) Ne sej js nism hotla komentirat zakona, pač situacijo, ki jo zdej opažam. Men se pač zdi, da večina ljudi v nočnih kljubih zdravja ne postavlja na prvo mesto, ker tam ne opazim ljudi, ki bi pil brezalkoholne pijače in hkrati ne kadil. So tud taki, ampak js poznam sam enga. Hočm rečt, tud alkohol je ful zdravju škodljiv, pa ni prepovedan, kajenje pa je. Ljudje v nočnih kljubih pač nis(m)o najbolj zdravje varujoči, tako ali drugače. Pa če pridem iz nočnega lokala, v katerem se ne kadi, vseeno zelo smrdim po svojem in drugem poti, ker ponavadi pač zažuram in plešem, občasno me še kdo polije ali pa se sama in je treba pod tuš in v pralni stroj tudi brez dima. Nekoč je name s strehe koncertnega šotora kapljalo, pa ni deževalo. Se pravi, da sem uživala v plohi potu. Nič kaj okusno, a kaj, potenja se menda ne da prepovedati. Ne vem, kako so drugi doživljali zakajenost nočnih klubov (govorim le o njih, ne o kafičih in restavracijah), ampak zrak v klubih pomoje tudi zdaj ne more biti dober, ker se ljudje potijo in je gneča, poliva se pijača… Mene dim nikoli ni motil,ker sem pač vse vzela v zakup in se mi je to zdelo normalno in sem ga opazila le prvih nekaj minut, predem sem se aklimatizirala v prostor. Ampak saj, zdaj je situacija drugačna, bomo videli, kaj prinese. In ja, vejetno je zdaj nerealno ocenjevati, ko je zunaj toplo. Morda so tudi zato zdaj klubi še malo bolj prazni, amak vseeno je opaziti razliko. Uveljevalci zakona so pač izbrali najbolj primeren čas, ko kadilcem ni potrebno biti v zaprtem prostoru, da ni prevelikega upada. Kot pravim, bomo videli, kako bo sčasoma, ampak kot z vsem ostalim, se bomo tudi na to hočeš nočeš navadili, kot na vsako ostalo spremembo.
Jasna said,
avgust 27th, 2007 at 12:58
@Robi: saj me poznaš, sledi izjava v mojem stilu. Mene naprimer zelo, ampak zelo moti, če kdo v restavraciji v moji bližine je mrtvo žival, ker tudi to ima zelo neprijeten vonj za nemesojedce. Morda ne veš, ampak je res, sploh zato, ker sem vegetarijanka zaradi svoje filozofije življenja in me to globoko užalosti, kot bi na primer borca za enakovrednost užalil rasizem. V trgovinah moram po sir navadno v območje, kjer so na ogled postavljene ubite, zaklane živali, ribe, ki še vedno imajo oči in širijo zelo, ampak zelo neprijeten vonj. Mesojedci zame niso zdravi, taki namreč, ki neprestano jedo mastno meso in imajo visok holesterol. Tudi za njihovo zdravje bi potemtakem bilo potrebno na silo poskrbeti. Vem, ne ogrožajo me direktno kot kadilec tebe. In jaz res nisem proti zakonu, zdi se mi le, da bi bilo potem pričakovati tudi druge spremembe. Jaz imam na izbiro iti v vegetarijansko restavracijo, pa čeprav sta v Lljubljani le dve. Ampak imam izbiro. Tudi kadilci bi lahko imeli svoj lokal, da ne bi naenkrat postali kriminalci, ampak bi imeli izbiro. In ker je veliko natakarjev kadilcev, bi v takšnem lokalu lahko delali pač kadilci. No, ampak o tem je zdaj brezpredmetno razpravljati, ker je ta zgodba mimo. Vem, kako tebe moti dim, in te razumem. Temu ne oporekam. Samo skušam povedati, da npr. tudi ti kdaj počneš kaj, kar nekoga moti ali pa si priča čemu in tega sploh ne veš. Vonj mrtvih živali me sili na bruhanje, resnično, pač takšna sem, ker me prizadane globoko v ”dušo”. Pa tega nihče nikoli ne bo prepovedal… Tudi takšni smo, ki še čakamo na zakone, ki bodo nam prinesli kaj dobrega
Robi said,
avgust 27th, 2007 at 17:10
@Jasna: ja, saj te poznam.
Poznaš pa tudi ti mene. Kar se mene tiče prehranjevanja ne moreš primerjati s kajenjem. Saj si sama ugotovila – tebe hrana NE ogroža in IMAŠ izbiro. Če pa te nekdo (hote ali nehote) posiljuje s svojim dimom, je pa to malo drugače…
Mogoče imaš pa vseeno prav in bi morali prepovedati kajenje samo v lokalih s hrano.
Da bi pa čakala na zakon, ki bo prepovedal, te citiram: “… vonj mrtvih živali..:”, je pa verjetno bolje, da takoj nehaš. Ker se bom za tabo postavil v vrsto in bom čakal, da prepovedo ‘smrdljive sire’, recimo…
Ne vem zakaj, ampak ko govoriš o ‘mrtvih živalih’ se mi zdiš precej nestrpna… Vem, da nisi, izgledaš pa vseeno…
Jasna said,
avgust 27th, 2007 at 18:15
Mrtva žival ni isto kot smrdljiv sir, ker sir preprosto ni ubito živo bitje. Nisem nestrpna, me pa velikokrat boli vsakdanjost in zato ne morem pomagati, da ne bi kdaj česa rekla. Vem, da sovražiš kadilce oz. cigaretni dim, kot si na svojem blogu dal jasno vedeti. Jaz ne sovražim ljudi, ki jedo meso. Sovražim pa vonj mrtvih živali, ker me spominja na njihovo kruto usodo človekovega sužnja. Vem pa, da seveda tega vonja ne bodo prepovedali, saj je nekako nemogoče prepovedati vonj:) Hotela sem le reči, da kot tebe osebno moti dim, mene na isti ravni moti vonj mesa. In ja, imam izbiro. Eno restavracijo in en majhen lokal, kjer za kosilo smatrajo juho in majhno solatko, torej tja ne zahajam. Ampak imam izbiro (čeprav porazno). Kadilci pa je nimajo. Prej je niso imeli nekadilci, sedaj je nimajo kadilci. Sliši se fer, ampak jaz sem pač za to, da se vsem uresniči možnost življenja, kakršnega sami želijo. Ne zdi se mi nemogoče uvesti ločenih lokalov. Res pa je v praksi potem drugače, saj vedno kdo iz družbe kadi in se potem nekdo mora prilagoditi. Pa saj ni važno, kot sem rekla, jaz sem za manj enostransko rešitev.
In te razumem, da ne maraš posiljevanja z dimom. Je logično. In seveda drugače kot moja žalost ob sprehodu mimo ribarnice ali mesnice. In resnično nočem izpasti nestrpna, vendar pa se verjetno zavedaš, da si tudi ti nestrpen, čeprav imaš razlog, saj iz tebe prihaja prav takšna sovražnost kot morda včasih iz mene. Oba v nekaj verjameva in naju boli, ko stvarnost ni vedno po najinem okusu in v skladu z najinimi prepričanji. Saj smo vsi taki in vsi kdaj glasno izrazimo svoje prepričanje, saj bi nas drugače razgnalo.
Robi said,
avgust 27th, 2007 at 18:25
@Jasna: smrdljivi siri so bili neumna primerjava, z mesom pač ne moreš primerjati nič drugega. Kar sem želel povedati si ugotovila sama – da do tega ne bo nikoli prišlo.
Bom pa sam na tem mestu debato v tej smeri zaključil, ker sva zašla.
O kajenju itd. bom rekel samo to: všeč mi je, da mi nihče ne kadi ‘pod nos’, ko grem na kosilo. Zato mi je zakon všeč. Verjamem pa, da nekaterim ni. Ampak vsi pa nikoli nismo in ne bomo zadovoljni. Trenutno sem jaz na strani tistih, ki smo, spet jutri bom pa na drugi strani…
Bog pomagaj…
buba said,
avgust 27th, 2007 at 19:45
oktobra bom prvic dozivela nezakajen lokal v sloveniji in moram rect, da se ze posteno veselim. nad irsko izkusnjo nekajenja sem naravnost navdusena in po skoraj dveh letih sem po vseh drugih drzavah (severna irska, skotska, velika britanija,…) le docakala da se tak zakon uvede tudi pri nas.
kot bivsa natakarica iz studentskih let – nekadilka – sem po nekaj delovnih dneh fasala kronicni kaselj, tak kot ga imajo kadilci, moje dihalne poti so ble popolnoma vnete, glavobol je bil moj stalni spremljevalec. ce danes ne bi imela najboljse sluzbe na svetu bi se od letosnjega avgusta veliko lazje odlocila za kelnarjenje, ki je bilo takrat zadnji izhod…
lep pozdrav v slovenijo
Jasna said,
avgust 28th, 2007 at 18:26
@Robi: Se trinjam s tabo. Želela sem le povedati, da če bi mislili na obe strani in pustili kakšen lokal, namenjen kadilcem, kjer bi tudi natakarji kadili, bi lahko malo popravili situacijo, v kateri vedno nekdo zmaga na račun drugih. Samo to.
@buba: Me veseli, da bo ob tvoji vrnitvi zate Slovenija lepša. Prevečkrat pozabljam, ko govorim o tem, da kajenje res ne paše na delovno mesto, da je tudi lokal nekomu delovno mesto.
Včeraj sem poplesavala v nekem lokalu in ker je vse potekalo v zelo sproščenem vzdušju, sta natakarja izmenično hodila ven na vrt na cigart, kasneje, okoli pete ure zjutraj, pa sta se razjezila in sta si ona dva prva prižgala cigaret znotraj lokala, saj so vsi plesalci prej izmenično hodili ven ali pa so ljudje zunaj, na že pospravljenem vrtu bili izločeni v temi. Pričela sta vljudno vabiti ljudi notri in začela vpiti na ves glas: Danes se tukaj kadi!
…Tako je sedaj kajenje postalo za mnogo ljudi uporniško (kot je za najstnike, ko pričenjajo kaditi) in zato še slajše.
Vse, kar sem želela povedati s postom, je bilo, da me zanima, kako bo stvar funkcionirala, ali bodo ljudje manj hodili v gostilne, ali bodo manj kadili ali kaj… Le to:)
BigWhale said,
avgust 31st, 2007 at 8:48
Manj bodo hodili v gostilne. Vsaj na zacetku, potem bodo manj kadili in na koncu bodo kajenje not spravili ob drugih priloznostih.
Zakon je meni vsec, verjetno zato, ker mi cigaretni dim oziroma dim na sploh smrdi.
Jasna said,
avgust 31st, 2007 at 9:52
Jaz sem zdaj zaradi zakona precej prehlajena, saj smo zadnjič žurali in plesali do onemoglosti, hkrati pa po vsaki pesmi kadilci in nekadilci skupno odšli na cigaret, saj če te prijatelj prosi, da pojdi z njim, pač ne odkloniš. Poleg tega je veliko ljudi takšnih kadilcev, ki kadi samo, ko so pijani in ko žurajo. Ker takrat pač paše. Na primer. No in zdaj smrkam in kiham, ker sem vsa razgreta vsake 5 min odšla ven na hladno. Saj vem, sama sem kriva:)
Se pa strinjam o poteku, najprej bodo manj zahajali v gostilne, potem pa manj kadili, vsaj v gostilnah, in več zunaj in doma. V slabem vremenu, če je vreme lepo (se pravi, ne pozimi), so tako vrtovi.